11 Mart 2012 Pazar

Çemberimde Gül oya

Her sene özellikle bahar mevsimi yaklaşırken bütün bölümlerini üşenmeden oturup seyrettiğim bir dizi var: Çemberimde Gül Oya... 
İzlemeye başladıktan hemen sonra Star Tv'de tekrar gösterildiğini öğrendim ve mutlu oldum. Çünkü böyle bir dizi Türkiye'de çekilmesi, kalitesi, oyunculuklar, kadro, verdiği mesajlar hepsi mükemmel. Benim gibi üniversite öğrencilerine tavsiye ediyorum. Erasmus'a gitmekten vazgeçirebilecek kadar ülke ve insan sevgisi aşıladı bana resmen.
Aklımda kalan birkaç bölüm var elbette..
Örneğin; Yurdanur'un kocası Mehmet hapse atıldığında, Sema hanımın Dinçer beyi ikna etmesi...
"Biz hiç aşık olduk mu?" diye başladı söze. "Bu evi sensiz düşünemiyorum. Bu hayatı.. Traş losyonunun kokusunu.. Yıllardır her akşam sen bu sandalyede ben bu sandalyede oturuyoruz ya hani, aşık mıyız biz bu sandalyeye? Hayır, sadece seviyoruz burada oturmayı işte. Yani biz böyle iyiyiz.  Dünyada aşık olabileceği insanı bulmak imkansız gibi birşey. Onlar imkansızı başardılar birbirlerini buldular."
Ve Mehmetin sözleri tabi ki.. İnsanın duygularını, düşüncelerini hiç korkmadan, kimsenin ne düşündüğünü umursamadan ama doğru kelimeleri cümleleri kullanarak, doğru yolla anlatabilmesi, bir müzik aleti çalabilmekten, resim çizebilmekten ya da ne bileyim ne kadar büyük yetenek varsa hepsinden çok daha büyük bir hediye insana verilmiş... Çünkü insan içinde tuttukça birşeyleri daha çok olgunlaşmaz, kendini koruduğunu zanneder ama salyangoz gibi sadece bir yük olur kabuğu...
Uzun lafın kısası ben bu diziyi çok severim gelmiş geçmiş en iyi dizidir bence. Tabi ki tartışılır yine de...





Not: Dizinin birkaç bölümü bizim okulda çekildi. Fen Edebiyatta..




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder